Lumberjack-trening

Slik kan du trene funksjonelt med vedkubber, rekkverk og skiltstolper.

smal pushups

Det er vår og sola varmer. Hva er vel mer naturlig enn å trekke ut fra de mørke treningssenterne og heller ta i bruk naturen og parkene i nærområdet. Du kan slå to fluer i en smekk: Få sol på kroppen og komme i bedre form! Jeg tenker at man ikke nødvendigvis må ha tilgang på vekter og fancy apparater for å få fremgang og forbedre fysikken, men at selv enkle ting som vedkubber, benker, stokker og rekkverk er perfekte redskaper som man kan benytte. I dette innlegget vil jeg presentere noen enkle – og noen litt vanskeligere – øvelser som aktiverer hele kroppen. Dette er funksjonell, morsom og leken trening. I starten kan du begynne med 10-15 repetisjon – to til fire serier på hver øvelse. Det viktigste er å bli trygg på teknikken. Når den er i boks, kan du øke intensiteten og volumet i antall repetisjoner og serier.

1) Skulderpress med vedkubbe (skuldre)

skulderpress

 

2) Enarms roing med vedkubbe (rygg)

roing

3) Frontbøy med vedkubbe (bein)

frontbøy

4) Pull ups (rygg)

pull ups

5) Dips (triceps)

dips

6) Vedkubbe-swing (primært korsryggen og mage)

7) Overhead utfall (bein og rumpe)

overhead utfall

8) Overhead knebøy (bein)

overhead knebøy

9) Siderotasjon med vedkubbe (de skrå magemusklene)

side mage

10) Hofteløft (bakside lår og rumpe)

hofteløft

11) Smal push ups (triceps)

smal pushups

12) Skiltstolpe-pullups (rygg)

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.